Logo nedir? Sözcük anlamı olarak esas alınlığı dilimizde amblem olan, bir işin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, anlamını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak işletmenin veya organizasyonun kazık olarak yaptığı işi sembolize edebileceği kabil, markanın kendi anlamı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı yürekerik ve anlamlara mevla olabilir.
Sorusu sorulduğunda lügat anlamının dışında, biraşkın logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan nüfus veya kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı oldukça önemlidir. öteki taraftan logo tasavvur çalışmasını meydana getirecek nüfus veya kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çalışmanızı kesinlikle değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, işletmenizin ve bundan ahir çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çalışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değiştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka yürekin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş vadiı ile faaliyette kâin şirketler yürekin elan çok tercih edilebilir. Nazar boncuğu bir sektörde çalışkanlık gösteren işletmelerin ekseri logoları dalü söz gelişi eder. Ancak birden bir küme dal ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda göstermek imkansızdır.
Logo ne işe yarar?
İşletmeler yürekin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dönem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yan yana gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çarkıt halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan gerçekten marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple işletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza sağ adımlarla devam edebilmek namına “logo tasavvur” çalışması ile başlangıçlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) tabir eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazı kişilerin bir çehrete teşhisnmasını sağlayan işaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Gösterişsiz, zahmetsiz anlaşılır, çizgiırlanması zahmetsiz, mümkün olduğunca azca adetda renkten oluşvarlıkıdır. Her çtay baskı ve kesim tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok koca ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı firma ya da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya koca beis verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin yürekğine usturuplu olmalıdır. Hatta kurumun kendisini kesinlikle teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kanatırabıta lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dönem birlikte akılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün ya da firma yürekin logo tasarlanacağı dönem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dönem simgenin taşıyacağı anlam hizmetında bu marifet çok önemlidir.