Kişinin yasevimliığı maşer içinde kıymeti olan , kudret, hâl ve başka davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tübaşöğretmen.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara için insanoğluın davranışlarında belli vürutmeler esenlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim; kişinin davranışlarındaki evetşantısı kanalıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğustalıkme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü üzere eğitimin bir çok tanımı yapılabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla tercih edilen tanım:
“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı kanalıyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin ammaçlarına makul ) bileğustalıkme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık için;
· Eğitim bir vetiretir.
· Eğitim sürecinde, kişinin davranışlarının istenilen yönde bileğustalıktirilmesi ammaçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğustalıkme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde kişinin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç kök öğesi vardır.
1. Lakinç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim ammaçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı cemi kültürler bâtınin tıpkıdır. Lakinçların içeriği ve öğrenme bâtınin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre için bileğustalıkebilir, fakat sürecin doğbeyı bileğustalıkmez.
Eğitim kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince birmebzul filozof ve terbiyeci, eğitimin ne başüstüneğuna dayalı farklı farklı tanımlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin akseptans edilen standart tanımı şudur: Eğitim, kişinin davranışlarında kendi evetşantıları kanalıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğustalıkikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın içinde eğitime dayalı bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları kanalıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğustalıkikliği” ve “süreç” üzere kelimeler eğitimin esas taşlarıdır.
Eğitim, âdem evladı bâtınin hayat boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere makul olabileceği üzere istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim sürecinin ustalıkletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği üzere vürutigüzel bile mümkün. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim bilimi, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, eğitim bilimi merkezleri üzere mekânlarda verilen eğitim bilimi formal; kişinin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan eğitim bilimi ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki eğitim bilimi yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine için sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi çıkmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda evet da kurumlarda belli bir tasar ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci idari bir kadro ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim bilimi ise tabiatıyla vüruten plansız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki fert bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir düzen olarak ele alındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç kök ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Fon; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, donanım, maliyet, personel üzere fiziki unsurlardır. Süreç; okul içinde meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde marifet, yeterlilik, izin, imtihan geriları üzere istenilen davranış bileğustalıkiklikleridir.